Bensiinist Lõuna-Eestis Täna Hommikul

Täna varahommikul startisime oma minibussiga Kaagjärvelt Tallinna suunas, mööda väikesi teid Valgat vahele jättes Tõrva tee peale ja mõtlesin siis, et Tõrvas tangin diislit, aga vaata kus lops...Tõrva linnas pole tanklat, mis kell 5.30 hommikul lahti oleks. Kohalik tankla avatakse kell 6 ning Olerex üldse kell 7 ja ühtegi automaattanklat väikelinnas pole.

Kuna sai veel sõita näidu järgi 21 kilomeetrit ja mul oli kella peale vaja Tallinnas kohtumistel olla, siis nõme oleks olnud seista veel pool tundi Tõrva linnas ja lihtsalt oodata tankla avamist. Vaatasin kiirelt internetist, et Premium7 Pikasilla tankla avatakse ka kell 6 ning liikusime siis sinna ja saime ikka 15 minutit oodata.

Ja enne maksa, siis tangi süsteemis läks abikaasa maksma ja mina pani püstoli paaki ning abikaasa pani 50€ raha letile ja ütles, et palun diislit ja siis oli müüa reaktsioon, et kas teil väiksemat raha ei ole ning siis, kui selgus, et kogu selle raha eest tahamegi diislit, siis oli müüa mõnusalt üllatunud. Vist paar minutit pärast avamist oli tal poole päeva käive laksti koos.

Ühesõnaga, kui aktsiis tõuseb, siis nähtavasti tõesti ei avata neid Tõrva ja Pikasilla tanklaid enam ka mitte kell 6 või kell 7 hommikul, sest Lõuna-Eesti tangib Lätis. Ja kui suvel satute lõunasse, siis ikka täispaagiga.

Maaelu ja diisel

Me sõidame perega pidevalt marsuudil Tallinn - Karula - Tallinn - Karula - Tallinn jne. Suure tõenäosusega ei jää seda sõitmist lähiaastatel vähemaks, pigem isegi vastupidi. Sõidame edasi-tagasi üldjuhul diislil sõitva minibussiga, mis sai eelmisel aastal soetatud. Tõesti mugav sõiduriist, võtab maanteel 5 liitrit sajale, on mahukas, isteid vajadusel 8, aga saab ka ainult jätta esiistmed. Hooldusvälp on 50 000 kilomeetrit, tõeline värk. Aga nüüd valitsus teeb diisli Eestis kalliks ja nii tõuseb meie jaoks edasi-tagasi sõiduhind märgatavalt. Üksi sõites kindlasti peab hakkama liinibussi otsade peale mõtlema. Igatahes juba täna tuli soovitus, et hakake Lätis diislit tankima, väga hea soovitus. Küttega ehk bensiiniga töötavad meil maal veel mootorsaag, trimmer, suur muruniiduk. Meil ei ole palju seadmeid võrreldes tõeliste ja tõsiste põllumeestega.

Igatahes, kütuseaktsiisitõus mõjutab iga maainimest, sest ilma diisli ja bensiinita maal hakkama ei saa. Moodne jutt saastest on linnainimeste pärusmaa, maal on vaja, et mootorid podiseksid. Linnas saab jalgrattaga vajadusel kõikjale, linnas saab sõita liinibussiga, iga viieteist minuti pärast tuleb uus. Maal ei saa sa ilma naftakütteta kohe üldse hakkama. Ja maapiirkondade suurtes tootmisettevõtetes ja karjalautadest ei maksa üldse rääkima hakata. Läheb kallimaks Eesti toit, läheb kallimaks Eesti ehitus.

Ühesõnaga, kui on üldse mingi valdkond, millega uus valitsus saab Tallinnast väljaspool elavaid inimesi nüpeldada isiklikult, siis on see bensiini ja diisli hinnatõus.

Ja lihtsalt igaks juhuks, sel suvel tuleb vikatiga niitmine ülekorrata. Niitmine on ju lihtne, luiskamine on keerulisem.